На Тернопільщині планують відновити 200 кілометрів доріг

07.05.2021 09:13   Джерело: Номер один
Автор : Новини Тернопілля

Ще п’ять років тому в Тернопільській області не могли капітально відремонтувати практично жодного кілометра державних доріг. Завдяки програмі «Велике будівництво» за 2020 рік у регіоні відновили понад 162 км державних автошляхів, із них у верхньому шарі готово 84,5 км. Зміни відбулися і в населених пунктах, тепер тут прокладають не лише дорожнє покриття, а й тротуари та нову систему освітлення, бар’єрне огородження та встановлюють дорожні знаки нового зразка.

Ремонт 200 км доріг – рекорд за всі роки незалежності

У цьому році Служба автомобільних доріг (САД) планує відновити понад 200 км шляхів державного значення. Цей показник рекордний за всі роки незалежності, і навіть цей план більший, ніж сукупна протяжність відремонтованих в області доріг з 2010-го по 2019 роки.

– Уже вийшли дві постанови Кабінету Міністрів України, котрі передбачили обсяг фінансування на відновлення доріг державного значення у 2021 році. Вперше за понад 10 років Тернопільщина – у лідерах за кількістю профінансованих об’єктів. Уже на початку року уряд передбачив кошти на ремонт усіх перехідних об’єктів та низки нових. Тернопільщина від початку президентського проєкту «Велике будівництво» отримала рекордне фінансування ремонту державних автошляхів. У 2021 році ця тенденція продовжується. Будівельний сезон погода дозволила повноцінно відкрити 22 березня. Це на місяць швидше, ніж торік. Станом на сьогодні підрядні організації працюють на 5-ти дорогах та 9- ти мостах. А саме: М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка; М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече; Р-39 Броди–Тернопіль; Т-20-10 Збараж – Підволочиськ;  Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль. Мости у населених пунктах: Лисівці, Струсів, Підгороднє, Почапинці, Скорики, на обході Козової, Шибалин і два у Плотичі, – розповів в. о. начальника Служби автомобільних доріг Тернопільської області Микола Довгошия.

На замовлення Служби автомобільних доріг області проводиться два види робіт: поточний середній ремонт та капітальний.

Найперші роботи стартували на пріоритетному об’єкті «Великого будівництва» у цьому році – дорозі Єдності М-30 Стрий – Ізварине. Вона у нашій області збігається з нині наявним автошляхом М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка.

На відрізку Тернопіль – Бережани вже чимало зроблено. Зняли старе зношене покриття на 31 кілометрі, укріпили основу дороги на 16 км, влаштували перший шар дорожнього покриття на 13 км. Крім того, у населених пунктах почали прокладати тротуари. Також лагодять мости на маршруті Тернопіль – Бережани: у селах Підгороднє, Почапинці, Плотича, на обході Козової та Шибалин.

– Ще одна міжнародна траса, на якій кипить робота, – М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. 145 км цього автошляху почали відновлювати торік. Цьогоріч підрядник завершить роботи на чотирьох ділянках. Так верхній фінішний шар покриття вже почали прокладати. На 4  кілометрах траси верхній шар уже вклали. Крім того, продовжують водовідведення, встановлення бар’єрного огородження, тротуарів у населених пунктах. Вирівнюючий 10-сантиметровий шар крупнозернистого асфальтобетону прокладено і на 5 кілометрах дороги Р-39 Броди – Тернопіль біля офтальмологічного санаторію «Барвінок». Попередньо на 6 км відфрезували зношене покриття та провели укріплення основи дороги методом холодної регенерації. За програмою «Велике будівництво» у 2020 році відновили 11,6 км від межі з Львівщиною і до селища Залізці включно. Цьогоріч, керуючись маршрутним принципом, відновлення автошляху продовжено до села Хомівка, – додає Микола Довгошия.

Торік почали ремонтувати 10 кілометрів від смт Дружба до Дарахівського перехрестя. Цьогоріч відновлять решту дороги Н-18 у межах Тернопільської області. Крім оновлення покриття, у населених пунктах буде встановлено освітлення, пішохідні доріжки, буде замінено дорожні знаки та встановлено бар’єрне огородження. У місті Монастириська дорожники продовжать виконувати обіцянку з покращення безпеки: дельта-блоки за типом Нью-Джерсі й надалі встановлюватимуть на ділянках із крутими поворотами на спусках/підйомах. У межах села Дарахів та міста Монастириська на небезпечних ділянках тротуари матимуть перильну огорожу.

Головний об’єкт 2021 року – будівництво північно-східної ділянки обходу Тернополя 

5 кілометрів першого шару дорожнього покриття проклали і на територіальній дорозі Т-20-10 Збараж – Підволочиськ. Також у рамках поточного середнього ремонту підрядна організація почала лагодити міст на цій дорозі. Нагадаємо, відновлювати дорогу Збараж – Підволочиськ почали торік. Поточний середній ремонт заплановано провести на 8,9 км автошляху. У 2020 році на 4 кілометрах автошляху провели регенерацію основи та проклали вирівнюючий шар покриття. У цьому році цю ділянку «накриють» верхнім шаром покриття та продовжать ремонт.

– Ремонтуються не лише дороги, а й мости. Відтак у селі Лисівці береги річки Серет уже з’єднали балками прогонової будови. Мостобудівники завершили монтаж 21 балки на мосту (траса Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Кам’янець-Подільський). Наступним етапом стане влаштування залізобетонної розподільчої плити. Підрядна організація ТОВ «Авакс-Проф» згідно з проєктом у Лисівцях зведе міст довжиною 64 метри. Проїжджа частина моста (габарит) матиме ширину 8 метрів, на ній будуть дві смуги руху. Також передбачено два тротуари по 2,25 метра кожен. Завершити капітальний ремонт моста у Лисівцях плануємо упродовж 2021 року, – каже керівник обласного САД.

Торік стартувало відновлення моста в селі Струсів, котрий не ремонтувався понад 50 років. Одна з балок штучної споруди над рікою на км 103+602 автошляху Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль дала тріщину. Аби запобігти руйнуванню, проїзд закрили для всіх видів транспорту. Мостобудівники почали після зимової паузи активні роботи. Стару штучну споруду розібрали.

– Головне завдання мостовиків – зробити прогонову будову, котра би витримувала сучасний потік транспорту, адже траса Н-18 на Тернопільщині є дуже завантаженою. Згідно з проєктом, міст із балкового перероблять в арковий. Влаштують три елементи труби. Підрядна організація замовила виготовлення на підприємстві «Via Con» гофрованої арки необхідного розміру. Габарити моста збільшать до 9 метрів. Також розширять тротуари по обидва боки. Вони матимуть ширину 1,5 м, – коментує пан Довгошия.

Головний об’єкт нового будівництва, котрий реалізовується цьогоріч в області, – будівництво північно-східної ділянки обходу м. Тернополя (перша черга). Вона включатиме, крім власне дороги, зведення транспортної розв’язки у різних рівнях на перетині М-19 й обходу Тернополя.

– Північно-східний обхід Тернополя – автошлях І технічної категорії із чотирма смугами руху, будівництво якого дозволить розвантажити вулиці обласного центру від транзитного транспорту та покращити безпеку руху. Він з’єднає населені пункти Шляхтинці та Смиківці і дві міжнародні траси –  М-19 та М-12. Фінансує будівництво Європейський інвестиційний банк, – повідомив Микола Довгошия.

За словами пана Миколи, землевідведення – важливий етап підготовки до будівництва північно-східної ділянки обходу м. Тернополя, котрий розпочали у 2020 році. Кошти на компенсацію громадянам виділив уряд. 29 земельних ділянок із 56 вже викуплено. Вони знаходяться на території Байковецької та Великобірківської ОТГ. Процедуру викупу землі проводить Тернопільська ОДА. За підсумками 2020 року було викуплено 51% необхідної землі. Днями ОДА продовжить викуп решти земельних ділянок. Отримано ще 16 згод на викуп землі від громадян у 2021 році.

Стартувало також виготовлення проєкту на будівництво ІІ черги обходу Тернополя.


Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.
Джерело: Номер один