Богдан Юлик: «У 2017 році нашим пріоритетом будуть стратегічні напрямки автошляхів області»

Начальник Служби автомобільних доріг області підбив підсумки 2016-го року і розповів про плани на 2017-ий

06.01.2017 08:13   Джерело: НОВА Тернопільска газета
Опубліковано : Денис Лучка

У 2016-ому році дорожники області здійснили справжній прорив в обсягу ремонту автошляхів Тернопілля. Виконані за рік роботи перевищують аналогічні показники попередньої п’ятирічки, однак у планах на 2017-ий ще вищі показники. Про це розмовляємо з начальником Служби автомобільних доріг Тернопільської області Богданом Юликом.

— Богдане Івановичу, 2016-ий на Тернопіллі став справді рекордним за протяжністю відремонтованих доріг…

— Насамперед наголошу, що у 2016-ому ми виконали обсяг робіт у кілька разів більший від попередніх. Так, наприклад, ми замінили верхній шар дорожнього покриття загальною протяжністю 88 км, тоді як у 2015-ому обсяг таких робіт складав лише 12 км, а в 2014-ому — 10 км. Тобто, як бачимо, прогрес просто вражаючий.

Читайте також

На Тернопільщині не зафіксували жодного ДТП з вини дорожників

Якщо вимірювати роботи в реалізованих коштах, то Тернопілля на ремонти доріг отримало цьогоріч близько 300 млн. грн. Ще рік тому ніхто навіть мріяти не міг про такі кошти, і це дозволило нам у 2016-ому здійснити капітальні та ямкові роботи у справді рекордних обсягах.

— Які ділянки автошляхів вдалося відремонтувати?

— Виділю лише основні напрямки. Отож, ми виконали ремонт 10-кілометрової ділянки на в’їзді до Тернополя з боку Дубна і Кременця та 6-кілометрової ділянки дороги Броди — Тернопіль. Відремонтували 5-кілометрову ділянку дороги Львів — Тернопіль, об’їзну Козови, а також дві ділянки поблизу Копичинців, важливу дорогу Збараж — Підволочиськ та 3-кілометровий відтинок дороги в напрямку на Київ через Ланівці.

— Рік, що минає, був особливий реалізацією реформи децентралізації і співпрацею автодорожників з новоствореними територіальними громадами…

— Приклад такої співпраці з дорожниками продемонструвала Байковецька громада. Завдяки спільній роботі ми фактично цілковито відремонтували дорогу до Ігровиці та Дубівців. Загальна вартість робіт склала 10 млн. грн., причому понад 6 млн. грн. виділила Байковецька громада, а ще ми понад 3 млн. грн. роботи дофінансували з Держбюджету України. На умовах аналогічного співфінансування також виконували роботи у Шумському та Підволочиському районах.

Нині вже маємо звернення керівників кількох громад щодо співпраці в 2017 р., чекаємо, що кошти на ці роботи також закладуть до Держбюджету. Безумовно, пріоритет у ремонті місцевих доріг надаватимуть саме цим громадам.

— Під час нещодавнього візиту до Тернопільської області президент Петро Порошенко пообіцяв, що наступного року на дороги області виділять близько півмільярда гривень. Проанонсуйте куди саме заплановано витратити ці кошти.

— Очікуємо, що кошти виділять найперше на наші стратегічні напрямки. Цьогоріч Служба автодоріг презентувала транспортний проект розвитку області. Маємо на увазі пріоритетні автошляхи: Тернопіль — Кременець, Львів — Тернопіль та дорога на Івано-Франківськ.

Чого хочемо досягти? Найперше, щоб туристи, які їдуть відпочивати на Буковель, не робили зайвий “гак” через Львів, а заїхали через Дубно до нас: спочатку, наприклад, до Почаївської лаври, Зарваниці, а вже потім вирушали до Карпат. Обидві святині, як-то кажуть, по дорозі, а економія шляху порівняно з маршрутом, який пропонує Львівська область, — близько 67 кілометрів. Тому для нас дуже важливо реалізувати цей проект.

Інший стратегічний напрямок для нас — через Вінницьку, Хмельницьку області, потім Тернопільщину і до кордону з Європейським Союзом. Це найкоротший шлях до Європи з південних портів, причому економія шляху — близько 697 км.

Ця мапа розвитку автошляхів уже попередньо узгоджена “Укравтодором”, і, гадаємо, що наступного року в області вже не буде локальних ремонтів доріг, а кошти будуть закумульовані для вирішення стратегічних завдань.

— А чи вдалося завершити ремонт дороги Тернопіль — Львів, кошти на який надійшли вже пізньої осені?

—  Так, на жаль, кошти на цей ремонт надійшли наприкінці жовтня, але нам все одно вдалося відремонтувати 5-кілометрову ділянку. Роботи ускладнювалися поганими погодними умовами, довелося “лапати” по одному-два дні без дощу, потім був усім відомий снігопад, тому не все вдалося виконати, як планували. Та, сподіваюся, як я вже сказав, що дорога Львів — Тернопіль буде серед пріоритетних і на наступний рік, отож ми всі роботи завершимо.

— А загалом як оцінюєте роботу Служби в 2016-ому році?

— Гадаю, що з поставленими завданнями Служба впоралася. З наших досягнень відзначу створення фахового проектного відділу, завдяки роботі якого ми вже зекономили близько мільйона гривень державних коштів, адже виконуємо проектні роботи самі і не замовляємо їх у комерційних структур. Причому відділ уже працює над залученням грантових коштів закордонних інституцій і, гадаю, невдовзі буде ставити перед собою значно ширші завдання.


Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу [email protected] Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: НОВА Тернопільска газета   2683